درمان چاقی با طب سوزنی سنتی

نکاتی برای کنترل وزن دائمی – قسمت اول

نکاتی برای کنترل وزن دائمی (۱)

طبق آنچه در مقالات گذشته در زمینه چاقی و درمان آن با طب سوزنی سنتی بیان شد، هموطنان بسیاری برای کاهش وزن از طریق طب سوزنی به کلینیک اینجانب مراجعه کردند. در طی درمان این عزیزان و در طی پیگیری های بعدی، اشکالاتی در روش زندگی این افراد مشاهده شد، که در قالب مقاله “نکاتی برای کنترل وزن دائمی” توصیه به اصلاح آنها شده است. امیدوارم با مطالعه این مقالات آموزشی که بصورت سلسله وار- سری – خدمتتان تقدیم میکنم، در کنترل وزن خود موفق باشید.

سلامتی شما آرزوی من است.


نگهداری وزن بسیار شبیه به کاهش وزن می باشد. در واقع اصول اولیه آن همان است که در کاهش وزن عنوان می شود: خوردن غذاهای سالم با ارزش گلوکزی پایین، به اندازه فیزیک و فعالیت خودتان غذا میل کنید و ورزش منظم انجام دهید.

در واقع باید سبک و روش جدیدی در زندگی خود ایجاد کنید. بدین معنی که رفتارهای سالم (بخصوص آنچه عنوان شد) را به بخش اصلی و طبیعی زندگی روزانه خود تبدیل کنید.

بدین ترتیب مطالبی را در این مقاله برای یک شیوه زندگی سالم که به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید و ضمنا بتوانید آنرا حفظ کنید، آموزش داده می شود;

ورزش روزانه به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه

ناراحت نشوید. خیلی سخت نیست ادامه مطلب را بخوانید و بعد قضاوت کنید.

معمولا ما ایرانی ها بهانه های زیادی برای ورزش نکردن داریم. آقای دکتر وقت نداریم سرمان را بخارانیم تو می گی ورزش کن / آقای دکتر من می گم پا ندارم راه برم تو می گی ورزش کن / و… ناراحت نباشید فکری برایتان کرده ام.

# اگر وقت شما محدود است و نمی توانید ۳۰ دقیقه مداوم ورزش کنید، نگران نباشید. این زمان را در طی روز تقسیم کنید تا راحت باشید و به کار روزانه شما آسیبی نخورد. بدین معنی که ۳ دفعه در روز و هر بار ۱۰ دقیقه مجزا در روز (در ساعات مختلف) ورزش کنید. مطمئن باشید همان اثر را دارد.

# اگر پای شما درد می کند و از آرتروز شدید رنج می برید و یا به هر دلیل دیگر نمی توانید راه بروید، هیچ نگران نباشید. می توانید همین ساعات را در روز بصورت نشسته و فقط از کمر به بالا را ورزش دهید. این سبک ورزش را هم می توانید ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ دقیقه انجام دهید.

 یقینا با آنچه خدمتتان توضیح دادم، کار سختی نیست. از همین امروز ورزش را شروع کنید. فقط کافی است اراده کنید. اصلا مزاحم وقت و یا درد شما نمی شود. بلکه شما را نجات می دهد. کافی است مدتی ادامه دهید و از برکات این ورزش راحت بهره مند شوید. پس امروز دیر است، همین الان مقاله را رها کن و برو ورزش را انجام بده. ادامه مطلب را بعدا برایتان می نویسم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *